بصیرت

بصیرت
 
قالب وبلاگ

درباره مستندانحرافی "ظهور بسیار نزدیک است"ـ 15
 چرا رهبری درباره "سید خراسانی" موضعی نگرفتند؟

دقت داشته باشید كه ما از سید خراسانی اطلاعات زیادی در دست نداریم. نمی دانیم ایشان چه كار خواهند كرد امّا در مقابل رهبری بسیار خوب كار كردند. مگر سید خراسانی چه كار خواهد كرد؟ رهبری همه آن توصیفاتی كه برای سید خراسانی آمده است را بهتر از آن دارد انجام می دهد. با وجود دشمنان خطرناكی كه اسلام و انقلاب دارد، اگر نبود این رهبری گرانقدر، ما الان نیست و نابود شده بودیم.

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت‏(ع) ـ ابنا ـ در پی ساخت مستند "ظهور بسیار نزدیک است" که حاوی مطالب انحرافی زیادی بود، گفتگو زیر با «آیت الله ابوالقاسم خزعلی» صورت گرفته است:

 

 

 

• همانطور كه می دانید برخی از افرادی که در تولید و توزیع مستند جنجالی "ظهور بسیار نزدیك است" نقش داشتند به وسیله دستگاه قضائی دستگیر شده اند. نظر حضرتعالی پیرامون این فیلم و واكنشهای به آن چیست؟

 

 

 

آیت الله خزعلی: تولید این مستند ضعیف و بی پایه و اساس، چه سهوا صورت گرفته باشد و چه عمدی در آن بوده باشد، كار بسیار اشتباهی بود زیرا این مباحث باعث ضعف اعتقادات مردم می شود. بخاطر همین مساله است كه بزرگانی چون آیت الله سیستانی و سایر علما واكنش نشان دادند.

 

 

 

• شما چه اشكالی را بر این فیلم بیشتر وارد می دانید؟

 

 

 

آیت الله خزعلی: گذشته از اینكه در این فیلم به نوعی برای ظهور وقت تعیین شده است و با افكار و احساسات دینی مردم بازی شده است، دارای  اشكالات محتوایی زیادی نیز می باشد. مثلا سید خراسانی ذكر شده د روایات 40 ساله است امّا رهبر معظم انقلاب از 70 سال هم بیشتر دارند.

 

 

 

• برای برخی سؤال است كه اگر تطبیق سید خراسانی بر مقام معظم رهبری نادرست است، پس چرا خود معظم له وارد این موضوع نشدند و واكنشی نشان ندادند؟

 

 

 

آیت الله خزعلی: محتوا آنچنان ضعیف و ناقص است و بزرگان و مراجع آنقدر به موقع و حساب شده وارد شدند و راه را نشان دادند كه نیازی به ورود و واكنش رهبر معظم انقلاب نمی باشد. منش ایشان بر آن است تا صرفا در موضوعات حاد و غیرقابل حل توسط دیگران وارد شوند امّا این موضوع به خوبی توسط حوزه نقد شد و اشكالاتش برای همگان آشكار گردید.

 

 

 

• در آن برهه كه بازار نقد و انتقادات از این فیلم داغ بود، علامه مصباح یزدی ضمن نادرست دانستن این نوع اقدامات نسنجیده، تصریح كردند " اعتقادی كه من به مقام معظم رهبری دارم خیلی بالاتر از آن سید خراسانی است كه در روایات آمده است لزومی ندارد ما برویم دنبال آن روایات تا تاییدی بر معظم له بگیریم. به مراتب بسیار بالاتر از آن سید خراسانی كه در روایات آمده است،  ما به مقام معظم رهبری اعتقاد داریم" آیا از دیدگاه حضرتعالی این موضوع صحیح است و شما نیز چنین اعتقادی داردید؟

 

 

 

آیت الله خزعلی: دقت داشته باشید كه ما از سید خراسانی اطلاعات زیادی در دست نداریم. نمی دانیم ایشان چه كار خواهند كرد امّا رهبری بسیار خوب كار كردند. مگر سید خراسانی چه كار خواهد كرد؟ رهبری همه آن توصیفاتی كه برای سید خراسانی آمده است را بهتر از آن دارد انجام می دهد. با وجود دشمنان خطرناكی كه اسلام و انقلاب دارد، اگر نبود این رهبری گرانقدر، ما الان نیست و نابود شده بودیم.

 

 

 

• برخی رسانه های غربی و ضدانقلاب به سخنان حضرت علامه مصباح یزدی خورده گرفتند كه ایشان قصد مقدس كردن رهبر معظم انقلاب را داشته اند و برای این كار حتی حاضر شده اند جایگاه و شانیت سید خراسانی را تخریب نمایند.

 

 

 

آیت الله خزعلی: سید خراسانی انسانی خوب و صالح. امّا اگر فردی بهتر از او پیدا شد ، به نظر شما این غیر ممكن و محال است؟! ما فكر می كنیم هر كسی كه مقدمه چین ظهور و یا در دربار امام زمان (عج) بود، بهترین مرد روزگار است. در حالیكه مقداد از مرداد بزرگ روزگار خود و صحابه مخلص و خوب پیامبر اكرم(ص) بود امّا مالك اشتر سپاه حضرت علی (ع) مقدم بر مقداد است. چنانكه امیر المومنین حضرت علی (ع) فرمودند: « كان الاشتر لی كما كنت لرسولِ الله» «مالك اشتر برای من همانگونه بود كه من برای رسول خدا بودم» اینكه می گوییم مالك اشتر مقدم و برتر است دال بر تضعیف جایگاه مقداد و تخریب این بزرگوار نخواهد بود بلكه مقداد هم انسان بزرگی بود امّا مالك اشتر جایگاه بالاتری داشت و جدای از این بحث، شخص مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) هم مقدمه چینی ظهور را انجام داده اند. مگر انقلاب ما در راستای انقلاب حضرت ولی عصر (عج) نمی باشد؟ پس طرح اینگونه مباحث از جانب ضدانقلاب و رسانه های بیگانه كاملا مغرضانه و هدفدار است كه البته راه بجایی نخواهند برد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ جمعه 20 تير 1390 ] [ 15:36 ] [ علیرضا دهقانی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بصیرت را در همه ابعاد زندگی خود پیاده کنیم تا دینمان و عقایدمان را ناخواسته و نفهمیده به یغما نبرند. التماس دعا
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و آدرس basirat110.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب